mandag, november 13, 2006

Turnétanker og Opptur

Ja, da er det en god stund siden jeg oppdaterte bloggen sist. Det er dårlig, jeg vet det, men det er rett og slett så mye annet gøy som må gjøres. En av disse tingene som tar av bloggetiden min er turnélivet. Vi har nemlig vært på turné med skolekoret Ansgar Gospel Choir til Oslo, Skien og Grimstad. Jeg har alltid synes at det har vært gøy å synge i kor, men dette koret troner definitivt på toppen over koropplevelser! Det er noe helt spesielt når nesten hundre ungdommer synger sammen og har det gøy. Hvis du da legger til masse iver og kjærlighet for Jesus får du et på alle måter fantastisk resultat. Det er som navnet tilsier gospel som er på repertoaret, men dette er likevel noe annet enn det gjennomsnittlige ten-sing-koret du finner i bygdene rundt omkring. Nesten utelukkende alt stoffet er hentet fra amerikanske gospelartister, og det høres! For å oppsummere det hele tror jeg at mye lyd, råhet, frihet og livsglede beskriver det hele på en god måte. Og for alle dere som ikke fikk muligeten til å se oss forrige helg, så kommer det nye sjangser. Vi skal nemlig på enda en turné i begynnelsen av desember, og da skal vi til Jæren, så da forventer jeg noen kjente fjes rundt i salene. Skal få legge ut programmet så snart det er klart. Som alle bussturer med overnatting på flatseng var turnéen nokså energikrevende, så når vi kom tilbake til skolen og det var rett på "Opptur" var det godt at det denne gangen var om et litt annerledes tema, nemlig Sex og Samliv. Det var veldig lærerikt og spennende, og det går mer og mer opp for meg hvor forskjellige jenter og gutter er, Gud har virkelig god fantasi! Som en del av klassekonkuransen under oppturen var en av konkuransegrenene kakebaking. Og kaken må jo selvfølgelig har noe med temaet på oppturen å gjøre, så derfor lagde vi på musikklinja en brudekake, i fire etasjer. Det er første gang jeg har prøvd meg på et så ambisiøst kakeprosjekt, så jeg må si meg riktig så fornøyd med resultatet, som både smakte godt og så fint ut, i tillegg til at det vant konkuransen.

2 kommentarer:

Frk. Tjoms sa...

spennende spennnende! Eg glede mg t dokke komme hit sånn at me kan få hørt dg synga! glede mg kjempemasse allerede

Susanne sa...

Så kjekt! Og den kakå ser foresten veldig god ut:)